söndag 31 juli 2011

Födelsedagstårta!

Idag har vi varit på kalas till Lina som fyllde ett år och med oss hade vi födelsedagstårtan. Linas mamma hade köpt Marimekko Unikko servetter till kaffet och de var de jag utgick från när jag dekorerade tårtan. Så här blev Linas marimekko tårta:




Tårtan består av en glutenfri tårtbotten och är fylld med svartvinbärsmousse och kinuskimousse. Den är spacklad med grädde och täckt med sockerpasta. Dekorationerna är gjorda i både sockerpasta och marsipan. Jag sätter ut recepten på mousserna snart. Jag tyckte att blandningen mellan de lite syrliga vinbären och den söta kinuskin smakade riktigt bra. 

Det var allt för nu! Jag återkommer! :-)


2 kommentarer:

  1. Lina med familj tackar för den goda tårtan! För väldigt god var den och jättefin! (bugar)

    SvaraRadera
  2. Härligt, synd bara att födelsedagsbarnet inte är tårtmogen ännu! :-) Tack ska du ha!

    SvaraRadera