söndag 10 juli 2011

Marika bakar eller Marikas bak....?!

Första inlägget ever på min nystartade blogg! Jippi ye! Nu har jag alltså bestämt mig för att starta en alldeles egen blogg där jag stolt (för det mesta...) tänkte visa det jag åstadkommer i mitt kök. Jag har för ett tag sen kommit underfull med hur otroligt roligt det är att försöka laga olika sorters bakverk och det är alltså det jag har tänkt skriva om här. Det ni behöver komma ihåg är att jag är en nybörjare, så goda råd tas gärna emot av den som har något att ge! 

Intresset för tårtor började för cirka 1,5 år sedan då jag lagade min allra första marsipantårta till min yngsta son:



Sedan gjorde jag som man gör nuförtiden, dvs googlade lite! Den första sidan som jag hittade var Toves blogg och efter det var jag fast! Jag har aldrig tidigare förstått att man kan göra så mycket både skojigt och fint med en tårta! Nu har jag läst väldigt många olika bloggar och av dem blivit inspirerad att starta en egen! 

Förutom de tårtor, cupcakes och olika sorters kakor som jag ska försöka publicera här så kommer det nog att slinka in ett och annat bröd också. Eftersom jag själv är glutenintollerant så kommer jag både att baka glutenfritt men även annat pga att jag inte tvingar i resten av min familj mitt bröd! 

Om ni undrar vad rubriken handlar om så var det de två alternativen jag hade till bloggnamn, av olika orsaker valde jag det första...... 

Nu har jag bara skrivit och skrivit och inget bakat! Men jag avslutar i varje fall med en bild på morgonens frukost som bestod av Amerikanska plättar (glutenfria) och rårörda jordgubbar! Mums, så här borde vi starta varje söndag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar