onsdag 27 juli 2011

Favorit i repris!

Ikväll har jag haft mina härliga arbetskamrater på middag. Det blev en trerätters middag som bestod av sparrissoppa till förrätt, fiskpaket till varmrätt och glassmarängtårta till efterrrätt. Till förrätten så hade jag också bakat baguetter, men de blev inte alls bra. De var inte glutenfria, så det var inte det som var problemet, men de blev torra och hårda. Vet inte vad som gick fel, jag får försöka igen bara. Efterrätten var ett säkrare kort och verkade uppskattat även den här gången!


Sedan har jag fått min leverans från Stockholm idag så snart måste jag absolut testa en ny smaksättning på något bakverk. Tack Malin! :-) All denna lakrits är glutenfri! 


Nu är det dags att börja jobba på några Marimekko Unikko blommor som ska vara på tårtan på söndag! Det var allt för nu! Jag återkommer! :-)

2 kommentarer:

  1. Glassmarängtårtan vill jag så fort som möjligt smaka på :D och är nyfiken på vad du ska hitta på med lakritspulver!

    SvaraRadera
  2. Jag veeeet Maarit! ;-) Innan sommaren är slut så ska du få smaka på den! Lakritsen ska du också få smaka på nån gång!

    SvaraRadera