söndag 24 juli 2011

Förberedelser!

Idag har vi mest sysslat med trädgårdsarbete här så det har inte blivit så mycket bakande. Däremot så har jag börjat förbereda två olika bakverk inför den kommande veckan. Det ena ska bli en glassmarängtårta enligt samma recept som jag skrev om här. Ikväll har jag gjort själva marängbotten och då såg det ut så här:




Nu står den i ugnen och kommer att få stanna där hela natten och så gör jag själva glassmeten som ska läggas på marängen i morrn.

Sen har jag också börjat förbereda en ettårs-tårta som ska vara klar på söndag om en vecka. Till den lagade jag ikväll en tårtbotten enligt detta recept. Tårtbotten lagar jag alltid ganska långt på förhand  när jag ska laga en tårta eftersom de blir stadigare och mindre smuliga om de får vara i frysen ett tag innan jag använder dem. Så här såg kvällens tårtbotten ut när jag förberett den inför frysen genom att plasta in den ordentligt:


Inte vidare vacker, men jag hoppas att den ser bättre ut på söndag! 

Det var allt för ikväll. Jag återkommer! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar