tisdag 12 juli 2011

Affärsinvigning!

Ikväll har det varit stor invigning i Kvarnbo. Femåringen har nämligen tillsammans med farmor startat upp en affär i lekstugan och detta skulle firas storslaget med särskilt inbjudna gäster. Det var absolut succé! Mitt bidrag för kvällen var en tårta.


Alltid när jag lagar mina tårtor så gör jag botten på glutenfritt mjöl enligt följande recept:

Glutenfri tårtbotten:

4 ägg
2 dl socker
3/4 dl potatismjöl
2 dl glutenfritt mjöl
1,5 tsk bakpulver

Vispa ihop ägg och socker. Blanda mjölet och bakpulvret och rör ner i äggsmeten. In i ugnen i 175 grader i 30-35 minuter. När jag lagar en mindre tårta som den på bilden så lagar jag bara en halv sats.  

Tårtan är sedan fylld med jordgubbsmousse och limemousse. Spacklad med chokladsmörkräm och dekorerad med sockerpasta och marsipan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar