måndag 11 juli 2011

Surdegsbröd

Jag har för första gången vågat mig på att baka surdegsbröd, det tråkiga var att jag själv inte kunde smaka på det eftersom det inte var glutenfritt, men pojkarna i huset verkade gilla det i varje fall!


Det som är speciellt med surdegsbröd är ju den ganska långa förberedelsen före man kan baka själva brödet, i det här fallet var surdegen klar på dag fyra. Men när man väl gjort den så kan man använda surdegen närsomhelst bara man "matar" den med lite mjöl och vatten nu och då. Just det här receptet lånade jag av Therésia med bloggen "Söta saker". Nu blir det nog att pröva på lite flera surdegsbröd här framöver. Jag har ledsnat på att baka samma bröd åt grabbarna gång på gång och framför allt så börjar nog de ledsna på att äta bara hemvete och baguetter.........!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar