torsdag 19 januari 2012

Snabb cheesecake!

Nu och då, kanske lite för ofta, så vill jag gärna ha nåt sött till kaffet trots att vi inte har storbjudning hemma. Det hände för ett tag sen och då letade jag efter något snabbt att slänga ihop. Jag hittade Linneas sida och ett cheesecake-recept som jag ville testa. Riktigt god och fräsch blev den här "fusk-cheesecaken"!


Snabb cheesecake:

2 dl vispgrädde
200 g färskost
3/4 dl strösocker
2 dl frysta hallon
digestivekex (jag använde såklart glutenfria)

Vispa grädden. Blanda färskosten med sockret och rör ner i grädden. Vispa till en slät kräm. Mosa sönder hallonen och blanda med krämen. Mosa sönder några digestivekex i den skål eller det glas du tänker servera i och varva med hallonblandningen. Ät på direkten! 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar