söndag 11 november 2012

Fars dag och DIF-tårta!

I dag är det ju Fars dag och både i Finland och i Sverige firar vi alla pappor för fullt. Just därför tycker jag att det passar bra att visa er den här DIF-tårtan som jag lagade i somras. Tillställningen var tyvärr en begravning och därför är tårtan mycket speciell för mig och många andra. Den här pappan var alltså en stor Djurgården-supporter och det var en stor ära för mig att få göra tårtan.


Tårtan bestod av mörk chokladmousse och svartvinbärsmousse, spacklad med kakaofrosting och täckt med sockerpasta. Guldkulorna är köpta och av den mjuka varianten. 


Så med den här tårtan vill jag bara påminna er om att ta hand om varandra och att kanske även skänka en tanke till alla pappor som inte är med oss längre. Grattis alla pappor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar