tisdag 27 november 2012

Doptårtor igen!

För ett tag sen gjorde jag två doptårtor till en bebis med det gulliga blivande namnet Peder. Peders mamma gillade doptårtorna som jag gjorde åt Zeb så önskemålet var att det skulle vara något liknande och på samma gång ganska grabbigt. Inbjudningskorten som hade skickats ut var blå med stjärnor på så det tyckte vi att skulle passa bra som tema på tårtorna också. 


Tårtorna bestod av vanlig tårtbotten, fyllda med hallonmousse och mörk chokladmousse, spacklad med mörk chokladsmörkräm. Dekorationerna är gjorda i sockerpasta och marsipan.



Den enkla tårtan dekorerade jag med en liten bil och namnet skrivet i några stora stjärnor.


Den dubbla tårtan var dekorerad med en sovande bebis under en filt samt namnen och en hel del stjärnor. 

Något som irriterade mig till tusen var dock att sockerpastan bara ville spricka, som tydligt syns på bilderna. Jag vet inte om det beror på vilken sorts sockerpasta jag använder eller om jag kavlar den för tunt, jag är dock inte så förtjust i för tjockt kavlad sockerpasta. Men det var i varje fall kul att laga några doptårtor igen! 

Idag är jag annars är väldigt exalterad över mitt senaste inköp som ni ser nedan , nu ska här bakas bröd och tårtor! :-) Det var allt för nu, jag återkommer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar