lördag 28 april 2012

Musiktårta!

Idag hade vårt söta gudbarn Jakob 3-årskalas och jag fick den äran att göra tårtan. Önskemålet var blått, gitarr och trummor. Jakob älskar nämligen att spela olika instrument. Resultatet blev följande:





Tårtan består av vanliga tårtbottnar, fylld med jordgubbsvaniljmousse och daimgrädde, täckt med chokladsmörkräm och marsipan. Dekorationerna är gjorda i sp och marsipan.

Strecken på sidan av tårtan ska föreställa tonrader! :-) Sedan gjorde jag alltså en gitarr, en trumma med trumpinnar samt en liten tamburin som gitarren vilar mot. En stor klav fick plats uppe på tårtan samt en liten i början på Jakobs notrad. På de två korta notraderna på sidorna satte jag några lila noter. Jordgubbsvaniljmoussen var riktigt god, så den ska jag nog använda mig av igen. Jag har ledsnat lite på hallonmoussen som jag använt väldigt ofta. 

Det var allt för nu, jag återkommer!

4 kommentarer:

  1. Vad fin den blev, han var säkert nöjd!:)

    /Maarit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maarit, jag tror att han var nöjd! :-)

      Radera
  2. Hej!!!Föreslår att du börjar med konditor företag på halvtid!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle inte vara så tokigt! :-)

      Radera