söndag 2 december 2012

Lillajul och snögubbetårta!

I helgen har vi firat lillajul och första advent här på Åland. Snön har ju kommit med besked, nu finns det så att det både räcker och blir över! Passligt nog har det blivit en tradition att vårt tjejgäng alltid träffas hemma hos oss någon gång innan julen för lite julfika och idag var det dags igen. Förra året bjöd jag på en massa olika godissorter, men i år blev det bara lite godis och en tårta till på det istället.


Tårtan bestod av lingonmousse och kinuskimousse. Spacklad med citronsmörkräm och sockerpasta ovanpå det. Snögubben är gjord i sockerpasta och det är även snölyktan samt snöflingorna.


Inne i snölyktan satte jag lite gul sockerpasta för att det skulle se ut som om det brann inne i lyktan. Sedan "smulade" jag lite glitter ovanpå det också. Snöflingorna sprayade jag med glitter. 


En jätte kul tårta att laga och med den önskar jag er alla en trevlig första advent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar